علاقه مند شدن به درسی که ازش متنفریم

علاقه مند شدن به درسی که ازش متنفریم

. با هم‌کلاسی‌های خود درس را جمع‌بندی کنید

 این فایل 26 برگه دارد ورد

محیط اطراف نقش بسیار بزرگی بر درس خواندن دارد. اگر با تنهایی درس خواندن مشکل دارید، با دوستان‌تان به طور گروهی درس بخوانید. اگر دوستان‌تان هم در آن درس مشکل داشتند، می‌توانید با هم‌فکری هم مشکلات‌تان را برطرف کنید. البته ممکن است پیدا کردن ساعت آزاد برای مطالعه‌ی گروهی کار سختی باشد، اما اگر موفق شوید، می‌بینید که گروهی درس خواندن چقدر بیشتر لذت‌بخش است؛ و وقتی درس خواندن همراه با شادی باشد، باعث می‌شود به درسی که دوستش ندارید هم علاقمند شوید.

 

۹. به خودتان یادآوری کنید که این وضعیت همیشگی نیست

 

به احتمال خیلی زیاد درسی که دوستش ندارید بیشتر از یک ترم ادامه نخواهد داشت و به زودی تمام می‌شود. پس مجبور نیستید ترم‌های بعد هم آن را بخوانید. حتی اگر در سال‌های بعدی تحصیل‌تان به آن درس نیاز پیدا کنید، باز هم بعد از اتمام مدرسه یا دانشگاه کاملاً از دستش راحت می‌شوید! پس یادتان باشد این درس فقط بخشی از دوره‌ی تحصیلی شما است نه چیزی که باید در تمام عمرتان تحملش کنید. با این طرز فکر می‌توانید خود را متقاعد کنید که کمی سختی بکشید و فقط برای یک ترم درسی که ازش متنفرید را بخوانید!

 

۱۰. به روز امتحان فکر کنید

 

وقتی شب امتحان برسد، خواندن درسی که ازش متنفرید خیلی سخت می‌شود. اما جواب دادن به سوالات امتحان به مراتب حتی سخت‌تر است. پس به جای این که شب امتحان پشیمانی بیاورید، از همین حالا شروع کنید و مطالب را کم کم بخوانید تا چند ماه بعد استرس کمتری بکشید؛ و بیشتر از این از خواندنش متنفر نشوید! باور کنید مغزتان بابت فشار درسی کمتر تشکر خواهد کرد و نمر‌ه‌ی خیلی بهتری هم در امتحان می‌گیرید. این یعنی با یک تیر، دو نشان

و چند نکته و گام دیگر گام اول این است که واقعاً خودتان از رغبت درونی در وجود شما باشد تا انرژی شما را برای رسیدن به مقصد فراهم کند.صمیم قلب و با تمام وجود بخواهید که شاگرد اول شوید. باید یک

 

نه اینکه چون پدر و مادرتان گفته‌اند که شاگرد ممتاز شوید شما هم بخواهید، بلکه خودتان باید به این نتیجه برسید که هم‌اکنون این یک نیاز ضروری برای شماست تا شاگرد ممتاز شوید.

 

اگر این حس و میل عمیق در شما وجود داشت که گام اول را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید، اما اگر نه چطور؟

 

راه‌حل: باید برای آینده خود یک هدف در نظر بگیرید. هدفی مثبت که هم برای شما دستاورد داشته باشد و هم برای اطرافیان و اجتماع مفید باشد. این هدف حتی می‌تواند جنبه‌های مادی هم داشته باشد، مثلاً خریدن فلان ماشین یا رسیدن به فلان شغل پردرآمد.

 

داشتن هدف به شما انگیزه و روحیه دوچندان می‌دهد و کمک می‌کند تا تلاش بیشتری نمایید. اما یادتان باشد هر تلاشی ممکن است منجر به شاگرد اول شدن شما نشود. باید حساب‌شده و با برنامه‌ریزی کارکنید تا حتماً به نتیجه دلخواه را بگیرید.

 

 

 

انگیزه برای درس خواندن

اگر سال گذشته شاگرد ممتاز بودید یا نبودید، در هر دو صورت فراموشش کنید. امسال یک سال تحصیلی جدید است و نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی جدیدی دارد.

 

انگیزه برای درس خواندن یک قدرت درونی و بی پایان را در شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا قله های موفقیت در زندگی و درس را به راحتی فتح کنید.

 

 

 

در سال‌های تدریسم دانش‌آموزانی را دیده‌ام که نسبت به سال قبلشان با جهشی باورنکردنی شاگرد زرنگ شده‌اند و همچنین افرادی هم بوده‌اند که سال گذشته شاگرد درس خوان بوده‌اند اما سال بعد نمراتشان با افت شدید مواجه شد.

 

 

 

پس برای شاگرد ممتاز شدن نگران این نباشید که پارسال نمرات خوبی نگرفتید. برای امسال با برنامه‌ریزی حساب‌شده و محکم قدم بردارید. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که اگر سال گذشته نمرات بالایی نداشتید برای اینکه در رقابت شاگرد ممتازها قرار بگیرید نسبت به بقیه باید تلاش بیشتری کنید.

 

داشتن انگیزه برای درس خواندن به همراه پشتکار و برنامه ریزی و پایبندی به برنامه های نوشته شده می تواند منجر به موفقیت شما در تحصیل شود.

 

 

 

هیچ گاه افسوس سال گذشته را نخورید و نگران آینده هم نباشید، فقط با برنامه ریزی دقیق رو به جلو حرکت کنید و برای آینده امیدوار باشید.

 

 

 

راه‌حل: اگر پارسال شاگرد متوسط یا ضعیفی بودید، با خودتان روراست باشید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید. هر مبحث از هر درسی که خوب بلد نیستید را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید و سعی کنید به کمک همکلاسی‌ها و معلم‌ها آن را به‌خوبی یاد بگیرید. مخصوصاً مباحثی ادامه‌دار هستند و وابسته به مطالب قبلی می‌باشند.

 

کلیک کنید: شاگرد اول شدن در ۱۲ قدم

رمز موفقیت در درس خواندن چیست

نه‌تنها برای شاگرد ممتاز شدن بلکه برای تمام‌کارهای زندگی‌تان برنامه‌ریزی و نظم را سرلوحه کارهای خود قرار دهید. پیرو فلسفه «هر چه پیش آمد خوش‌آمد» نباشید. خودتان تعیین کنید که فردا چه اتفاقی قرار است بیفتد.

 

 

 

برای ساعت‌هایی که در خانه هستید برنامه‌ریزی داشته باشید. مدام جلوی تلویزیون ننشینید و سرتان دائم در تلفن همراه نباشد.

 

 

 

بعضی‌ها انگار موظف هستند که تمام سریال‌های تلویزیون را تماشا کنند و تمام فوتبال‌های پخش زنده را حتی اگر نیمه‌شب پخش شود و منجر به خواب‌آلودگی فردا سر کلاس باشد را هم با دقت ببینند.

 

انگار باید همیشه آنلاین باشند تا اگر کسی در شبکه‌های اجتماعی پستی فرستاد سریع لایک کنند و جوابش را بدهند. مطمئن باشید این افراد جزو شاگرد ممتازها نخواهند بود.

 

 

 

راه‌حل: اگر می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید یک سریال یا یک برنامه ورزشی را انتخاب نمایید و در هفته آن را دنبال کنید. در استفاده از تلفن همراه هم افراطی عمل نکنید. نگران نباشید اگر یک هفته هم آنلاین نشوید، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

 

رمز موفقیت در درس خواندن چیست

راز های موفقیت در درس خواندن



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
(شامل 25% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 9,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file666_2166281_9549.zip288.4k





تذهیب حاشیه و مناسب برای چاپ

تذهیب حاشیه و مناسب برای چاپ کیفیت بالای تصویر شامل 1 فایل فرمت : png رزولوشن : 300Dpi نوع تصاویر : کلیپ آرت – بدون بک گراند قابل استفاده در نرم افزار فتوشاپ طرح دوربری حاشیه و کادر تذهیب با دقت بالا دوربری شده است تا فایل تذهیب و اسلیمی بدون هیچ نقصی و همچنین بصورت کاملا با کیفیت برای شما آماده استفاده باشد. از ویژگی های دانلود مجموعه کادر و حاشیه تذهیب مناسب برای کادر با کیفیت بالا قابل استفاده در طراحی تص ...

توضیحات بیشتر - دانلود 7,000 تومان

نمونه سوالات ریاضی اول دبستان بیشتر از 30 تا سوال

نمونه سوالات  ریاضی اول دبستان بیشتر از 30 تا سوال فرمت: پی دی اف تعدادصفحات: تقریبا15  سلام به همه شما دوستان 5 فایل به فرمت پی دی اف وجور داری که با کیفیت خوبی است و قابلینت پرینت دارد این 5 فایل نمونه سوالات اول دبستان هستند که شما استفاده کنید امیدوارم لذت ببرید و لطفا به محصولات دیگر ما سر بزنید ...

توضیحات بیشتر - دانلود 7,000 تومان